Ar galima išvengti hemorojaus?

Specialių receptų, kaip išvengti šios ligos nėra. Tinka daugelio ligų profilaktikai rekomenduojamas subalansuotas darbo, poilsio ir mitybos režimas. Poilsis turėtų būti aktyvus – laisvą laiką leisti ne prie televizoriaus, o judant ir sportuojant (siūlomas plaukimas). Geriausias gydymas – vengti priežasčių, skatinančių hemorojaus atsiradimą bei vystymąsi.  Reikėtų vengti vidurių užkietėjimo, nes, užkietėjus viduriams, daug sunkiau pasituštinti, stipriau stanginamasi, be to, standžios išmatos daugiau žaloja hemorojaus mazgus.

Hemorojus yra dažniausia išeinamosios angos liga, todėl dažnas, pajutęs diskomfortą išeinamosios angos srityje, visų pirma galvoja apie hemorojų. Nors liga žinoma nuo senų laikų, tačiau jos atsiradimo priežastys iki šiol lieka neaiškios. Vidurių užkietėjimas, stanginimasis tuštinantis neabejotinai skatina hemorojaus simptomus. Hemorojui atsirasti gali turėti įtakos keletas veiksnių: paveldimumas,  ilgalaikis stovimas ar sėdimas darbas, venų patologijos, sunkumų kilnojimas, nėštumas bei hormoniniai pokyčiai, vyresnis amžius, antsvoris.

Pirmiausia reikėtų atsikratyti vidurių užkietėjimo bei viduriavimo. Žarnynas normaliai funkcionuoja tik tinkamai maitinantis. Racione būtinai turi būti reikiamas kiekis vandens (maždaug 2–3 litrai) ir žarnyno peristaltiką skatinančių produktų: juodos neskaldytų grūdų duonos, šviežių daržovių ir vaisių, juodųjų slyvų, avižų, grikių, miežių kruopų. Reikia atsisakyti ne tik alkoholio, bet ir aštrių, aitrių, keptų, rūkytų produktų. Šie produktai skatina išangės venų plėtimąsi ir kraujotakos joje sutrikimą. Hemorojaus požymiams švelninti įtakos turi išangės higiena. Reikia vengti stipraus standinimosi ir ilgo sėdėjimo ant klozeto, nes tai skatina hemorojinių mazgų vystymąsi. Išsituštinus patartina atsisakyti sauso analinės srities tualeto, geriau apsiprausti kambario temperatūros arba vėsiu vandeniu. Sergančiam hemorojumi nepalankus sėdimas darbas bei ilgas stovėjimas. Jeigu tai neišvengiama, kas valandą reikia 5 minutes lengvai pasimankštinti arba bent pasivaikščioti. Specialistai siūlo pilvo preso, sėdmenų ir tarpvietės raumenų pratimų kompleksą:

  • ·         Stovint sukryžiuojamos kojos ir ritmiškai sutraukinėjami sėdmenų ir analinės angos raumenys.
  • ·         Sėdint ant kėdės tiesia nugara, kiek palinkus kūnu į priekį, ritmiškai įtempiami analinės angos raumenys. Kėdės sėdimoji dalis turi būti gana kieta.
  • ·         Gulint ant nugaros, kojos sulenkiamos per kelius, pečių pločiu išskėstomis pėdomis įsiremiama į grindis. Remdamiesi pėdomis ir pečių juosta pakeliame nuo gindų dubenį.
  • ·         Gulint ant nugaros, pakaitomis kilnojamos ištiestos kojos.
  • ·         Atsigulkite ant nugaros ir kiek kilstelėtas ištiestas kojas išskėskite į šalis, tada suglauskite ir sukryžiuokite, imituodami kirpimo žirklėmis judesius.
  • ·         Atsigulus ant nugaros judinkite kojas lyg mindami dviračio pedalus.
  • ·         Atsigulkite ant nugaros, kojas ištieskite, po to jas sulenkite, keliais pasiekite pilvą ir grįžkite atgal.
  • ·         Atsiglkite ant pilvo ir, remdamiesi keliais, delnais ir alkūnėmis, sukiokite dubenį pakaitomis į vieną ir į kitą pusę taip, kad sėdmenys siektų grindis.

Visus šiuos pratimus reikėtų kartoti po dešimt kartų. Esant hemorojui nerekomenduojami jėgos pratimai, susiję su svorių kilnojimu, nepatariama važinėti dviračiu ir jodinėti.

 

 

Laikrodis

Apklausa

Kaip stiprinate imunitetą siaučiant gripui?
 
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Paieška