Pasimėgaukime vandens teikiamu malonumu mūsų kūnui

 

 

 

 

 

 

Kiekvienam iš mūsų tenka gyvenime susidurti su vandeniu: vieniems teikia malonumą plaukiojimas šiltą vasaros dieną ežere, kitiems – plaukiojimas vandens baseinuose. Tam reikia specialių žinių bei įgūdžių. O apskritai, kokia mums naudą teikia plaukiojimas?

Plaukimas – viena tinkamiausių sporto šakų žmogaus nuovargiui mažinti, nerviniam stresui pašalinti, sveikatai stiprinti. Specialiųjų judėsių vandenyje dėka šalinami judamojo aparato sutrikimai, įgyjamas atsparumas ligoms. Nors paprastai vandens temperatūra būna žemesnė už žmogaus kūno temperatūrą, bet šilumos apykaita vandenyje yra 25 kartus greitesnė nei sausumoje. Kadangi žmogus vandenyje plaukia visada horizontalia padėtimi, tad kraujas lengviau teka kraujagyslėmis, pagerėja širdies darbas, kraujo apytaka rankų ir kojų raumenyse. Jei kvėpuojant oras sulaikomas plaučiuose, o ilgai iškvepiamas po vaneniu – stiprinami kvėpavimo raumenys, padidėja krūtinės ląstos apimtis ir jėga.  Plaukimas, įvairių rūšių baseinai bei vonios ypač teigiamai veikia besivystantį organizmą – suformuojama atitinkama kūno laikysena, širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo bei kitų sistemų darbas bei turi įtakos fiziniui pasirengimui. Plaukimo metu padidėja kraujagyslių elastingumas, todėl išlaikomas nedidelis kraujo spaudimas ir mažinama jo amplitudė. Taip stiprinama sveikata ir atitolinamas senėjimo procesas. Dažnai plaukiojant, padidėja gyvybinė plaučių talpa, minutinė kraujo apytaka, deguonies difuzinė talpa, hemoglobino kiekis bei raumenų kapiliarizacija. Taip pat yra teigiama, kad per 30 minučių plaukimo galima sudeginti net gi 260 kalorijų. 

Vandens masažai savo poveikiu taip pat neatsilieka nuo paprasto plaukimo baseine. Dažniausiai jie skirti raumenų atpalaidavimui; masažuojančių vandens srovelių energija pasiekia giliausius audinių sluoksnius. Jose ištirpęs oras efektyviai papildo kraują deguonimi. Mėgaujantis tokiu vandens masažu po fizinės veiklos pagerėja limfos apykaita, todėl krenta viršsvoris, mažėja celiulito požymiai. Tarkime, povandeninis masažas ar masažas kylančiais šiltais oro burbuliukų srautais sukeliami švelni bendro kūno masažo pojūčiai, praturtina kraują ir odą deguonimi. Reguliariai mėgaujantis šiuo malonumu, pagerėja medžiagų apykaita, smegenų veikla ir kraujotaka, iš organizmo greičiau pašalinami šlakai, stiprėja imunitetas. Ypač toks masažas rekomenduojamas sergantiems kaulų ir sąnarių, stuburo osteochondroze, neurologinėmis ligomis. Panardintą kūną vanduo kelia, tokiu būdu judesiai tampa grakštesni ir lengvesni, o tai labu svarbu gydant judėjimo sistemos ligas. Be to, vanduo susilietęs su mūsų kūnu, skatina kūno vidaus ir paviršiaus šilumos mainus; atsiplėšdami nuo odos, vandens burbuliukai stimuliuoja jutiminių skaidulų nervų galiukus, o tai sukelia malonų šiurpimo jausmą.

Teigiama, jog povandeninis masažas turi stipresnį poveikį organizmui nei masažas rankomis. Aktyviems ir intensyviai dirbantiems žmonėms tai puikus pasirinkimas atsipalaiduoti, atgaivinti savo kūną bei patirti malonumo jausmą.  

 

Laikrodis

Apklausa

Kaip stiprinate imunitetą siaučiant gripui?
 
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Paieška