Košės – paprasta, bet sveika!

Norite būti energingi ir darbingi visą dieną? Patariame valgyti įvairias košes – grikių, avižinę, kvietinę, ryžių, perlinių kruopų, manų ar kukurūzų. Tereikia išsirinkti pagal savo skonį! Bet kokia košė – skaidulų šaltinis. Jos išvalo iš žmogaus organizmo šlakus, ir kontroliuoja riebalų iš produktų, suvalgytų per dieną, pasisavinimą. Košėse gausu vitaminų ir mikroelementų bei naudingųjų angliavandenių.

Grikių košė – viena naudingiausių, nes joje gausu augalinių baltymų, B grupės vitaminų, krakmolo, aminorūgščių. Šios maistinės medžiagos padeda susidoroti su stresu ir nemiga, gerina odos, plaukų ir nagų būklę. Grikių košėje apstu ir mikroelementų: geležies, kalio, kalcio ir magnio. Šios medžiagos stiprina kraują, palaiko optimalų kraujo spaudimą, stiprina nagus, užkerta kelią kariesui bei padeda kovoti su nereikalingu svoriu.

Avižinė košė – ramina, suteikia žvalumo ir gerą nuotaiką. Jose yra gausu augalinių baltymų, amino rūgščių, vitaminų B1, B2, PP, C, mineralinių medžiagų (kalio, kalcio, magnio, fosforo, geležies). Todėl avižinę košę ypač sveika valgyti žmonėms, sergantiems kepenų ir širdies ligomis, naudinga tūlžies pūslei, skrandžiui, dvylikapirštei žarnai, plaučiams. Mokslininkų įrodyta, jog būtent avižinė košė pašalina iš organizm šviną.

Kvietinė košė -  papildo organzimą geležimi, kuri reikalinga sveikai veido spalvai; fluoru, kuris stirpina dantis bei magniu ir manganu, palaikantis normalią medžiagų apykaitą. Kad būtumėme energingi, vienai dienai pakanka suvalgyti saują kviečių. Šią košę organizmas virškina ilgiau ir kai kuriems nuo jos gali užkietėti viduriai, tad geriau ją skanauti su pieno produktais, šviežiomis ar troškintomis daržovėmis.

Ryžių košė – kaip ir kitos kruopos, ryžiai gali pasigirti turintys daug B, E grupės vitaminų, geležies, magnio, kalcio, kalio, ir visos šios medžiagos gerina širdies darbą, pakelia nuotaiką. Ypač vitaminas E apsaugo nuo priešlaikinio senėjimo. Naudingiausiais ryžiais yra laikomi rudieji, kadangi jų apdirbimo metu, ryžių grūdeliai išvalomi tik nuo lukšto, paliekant apvalkalą, kuriame ir yra susikaupę daugumą vitaminų bei kitų naudingųjų medžiagų.

Manų košė – lyginant su kitomis košėmis, manų košėje esti mažiau vitaminų. Kadangi manus gamina iš išvalytų kviečių, o dauguma naudingų medžiagų būtent ir slypi lūkšte. Nors manų košė išverda gana greitai, joje esantys vitaminai nesuyra. Šią košę patartina valgyti žmonėms, turintiems jautrius skrandžius ar kitų žarnyno problemų, kadangi joje nėra skaidulų, todėl ir mūsų organizmas ją suvirškina greičiau.

Kukurūzų košė – kukurūzų kruopose yra vitamino D, E bei karotino, kurio net nėra kitose kruopose. Taip pat šioje košėje yra ir krakmolo, provitamino A, B1, B2, B6, D, C vitaminų. Kukurūzai yra naudingi dantims bei šalina iš organizmo riebalus. Taip pat skatina tulžies išsiskyrimą, valo kepenis, inkstus. Ilgai vartojant kukurūzų košę pasišalina įvairios kilmės akmenys.     

 

 

Laikrodis

Apklausa

Kaip stiprinate imunitetą siaučiant gripui?
 
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis

Paieška